Combifun Voorjaarsvakantie

Combifun Circus in de Waterlelie


Het is weer bijna tijd voor de voorjaarsvakantie. Net zoals iedere andere vakantie organiseren de combinatiefunctionarissen van de Binding, Cultuurpunt Aalsmeer en Team Sportservice Aalsmeer een CombiFun-activiteit voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. Op vrijdag 22 februari openen de deuren van De Waterlelie voor een zeer verrassende activiteit, deze dag staat namelijk helemaal in het teken van circus!

Tricks en moves leren
Van 09.30 tot 12.30 uur krijgen de kinderen les van een echte circusartiest van Circus Kristal, die de kinderen een paar gave tricks en moves gaat aanleren die te maken hebben met het circus. Fietsen op een éénwieler, koorddansen, bordjes draaien en jongleren zijn je na deze ochtend niet meer vreemd. Als spektakelstuk wordt van 12.30 tot 13.00 uur een spetterende voorstelling gegeven die vrij toegankelijk is voor vaders, moeders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes, vriendjes en vriendinnetjes.

Inschrijven
Inschrijven kan tot woensdag 20 februari via de agenda op deze site. https://www.debinding.nl/agenda/1118-combifun-voorjaarsvakantie

De CombiFun circusdag is op vrijdag 22 februari en wordt gehouden in Sporthal de Waterlelie in Aalsmeer (Dreef 7). De dag kost bij voorinschrijving via de site 6 euro per kind en indien nog plek, 7.50 euro per kind aan de deur. Inloop vanaf 09.15 uur, start programma 09.30 uur. De presentatie is om 12.30 uur, einde programma 13.00 uur.

De combinatiefunctionarissen vinden het belangrijk dat de Combifun voor iedereen toegankelijk is. De prijs mag nooit een reden zijn om niet deel te nemen. Is het voor u of uw gezinsleden moeilijk om de kosten op te brengen en wilt u wel kinderen inschrijven? Neem dan contact op met Lizanne Eveleens via lizanne@debinding.nl. Uw aanvraag zal strikt vertrouwelijk worden behandeld.

Bestuursleden gezocht!

Wie is er niet mee opgegroeid? De Binding is een begrip in Aalsmeer en omstreken. Ieder jaar gaan er weer vele kinderen mee op zomerkamp, genieten er kinderen van de Kindervakantieweek, van de inlopen in Aalsmeer en Kudelstaart en van het jaarlijkse kerstspel. En daar maken we velen heel erg blij mee. 

Maar: een organisatie als de Binding leeft van zijn vrijwilligers. Zij gaan mee als kampleiding, helpen met het organiseren van vele activiteiten en zorgen voor een gezellige kerstavond. Daarnaast hebben we zes medewerkers in dienst die zich het hele jaar inzetten voor de jeugd van Aalsmeer. Door het organiseren van inlopen, vakantie-activiteiten en aanwezigheid op scholen. 

En: een gezonde organisatie als de Binding heeft ook een bestuur nodig. Mensen die op de achtergrond ervoor zorgen dat de dingen blijven lopen, dat we een goed contact houden met de Gemeente Aalsmeer en allerlei zaken regelen zodat iedereen kan genieten van de activiteiten van de Binding. 

DE BINDING ZOEKT NIEUWE BESTUURSLEDEN!

Er zijn op dit moment drie vacatures die dringend gevuld moeten worden: een voorzitter, een penningmeester en een secretaris. Willen we dat de Binding blijft bestaan, dan zullen deze functies opgevuld moeten worden. 

Geinteresseerd? Zie de functie omschrijving hieronder en stuur een mail naar bestuur@debinding.nl! 

 

Voorzitter Stichting de Binding

 

De voorzitter van De Binding is het gezicht van Stichting De Binding naar de buitenwereld. De voorzitter onderhoudt, samen met de coördinator van De Binding en in combinatie met diverse bestuursleden het contact met diverse partijen, zoals bijvoorbeeld de gemeente Aalsmeer en de DGA. De voorzitter is eindverantwoordelijk en tekenbevoegd voor personele zaken, financiële zaken, subsidiezaken op basis van inschrijving Kamer van Koophandel. voor het functioneren van De Binding

 

Tijdsbelasting:

  • Maandelijks: bestuursvergadering op woensdag (2 uur per maand)
  • 4 tot 6 keer per jaar: overleg met de gemeente Aalsmeer (2 uur per keer), samen met overige bestuursleden
  • 1x per jaar: overleg tussen Bindingbestuur en Kerkenraad DG Aalsmeer (2 uur)
  • Onregelmatig: overleg tussen coördinator De Binding (gem. 1 uur per maand)
  • Onregelmatig: extra overleg over specifieke onderwerpen (personeel, uwv, arbodienst, subsidie gemeente etc)
  • Gemiddelde maandelijkse belasting: 4-6 uur.

 

 

Penningmeester

De penningmeester houdt zich bezig met de financiële zaken binnen De Binding. Hij doet dat niet alleen: een groot gedeelte van de dagelijkse zaken (jaarrekening, financieel verslag, salarissen etc.) wordt door een externe partij gedaan.

 

Tijdsbelasting:

 

  • Maandelijks: bestuursvergadering op woensdag (2 uur per maand)
  • 4 tot 6 keer per jaar: overleg met de gemeente Aalsmeer (2 uur per keer), samen met overige bestuursleden.
  • Onregelmatig: extra overleg over specifieke onderwerpen (personeel, uwv, arbodienst, subsidie gemeente etc)
  • Opstellen jaar begroting en daaruit voortvloeiend de jaarlijkse subsidieaanvraag richting gemeente, grotendeels op basis van cijfers afgelopen jaar en rekening houdend met eventuele aanpassing in uren en CAO aanpassingen. 
  • Betrokken bij opstellen van jaarrekening en financieel verslag richting gemeente. Dit wordt grotendeels voorbereid door een externe partij, maar een stukje overleg, begrip van de cijfers en coördinatie is vereist.
  • Coördinatie richting de bank voor aanvraag bankpasjes en autorisaties. 
  • Verantwoordelijk voor de status en correctheid van verzekeringen (inboedel, aansprakelijkheid, etc). 
  • Financiële updates gedurende het jaar.
  • Gemiddelde maandelijkse belasting: 2-6 uur. De belangrijkste momenten in het jaar zijn de begrotings- / subsidieaanvraag en het financieel verslag richting gemeente.

 

 

Secretaris

De secretaris is verantwoordelijk voor het maken en uitwerken van de notulen. En het opstellen van de maandelijkse agenda. De agenda wordt opgesteld n.a.v. de jaarplanning met evt. aanvulling vanuit de werkers en/of de voorzitter.

 

Tijdsbelasting:

  • Maandelijks: bestuursvergadering op woensdag (2 uur per maand)
  • 4 tot 6 keer per jaar: overleg met de gemeente Aalsmeer (2 uur per keer), samen met overige bestuursleden.
  • Onregelmatig: extra overleg over specifieke onderwerpen (personeel, uwv, arbodienst, subsidie gemeente etc)
  • Jaarlijks: maken van een vergaderschema voor het komende jaar
  • Bijhouden van het aan aan- en aftreedrooster van het bestuur en wijzigingen doorgeven aan de Kamer van Koophandel.
  • Bijhouden van verjaardagen, jubilea, kerstpakketten etc.
  • Gemiddelde maandelijkse belasting: 4-6 uur

 

 

Kerstspel 2017

Dinsdag 12 december vanaf 10 uur online inschrijven

Op 24 december vindt traditie getrouw het jaarlijkse kerstspel van de Binding plaats. Achter de schermen wordt al maanden hard gewerkt aan een wederom zelf geschreven theaterstuk. Gespeeld, geregisseerd en verder vorm gegeven door de jongeren van de Binding. Dit jaar is de regie in handen van Lizanne Eveleens en Jolijn Amorison. Het stuk zal iets te maken hebben met feminisme, gelijkheid en de #metoo discussie, maar dan vertellen we al heel veel!

De kaartverkoop gaat dit jaar iets anders dan voorgaande jaren. Omdat de middagvoorstelling altijd gezellig druk, maar niet vol is, hoeft u voor de middagvoorstelling geen kaarten meer te reserveren. U kunt gewoon binnen komen lopen.

Voor de avond voorstelling dienen wel kaarten gereserveerd te worden en dat kan via de website van de Binding via het Event in de Agenda. U heeft hiervoor een account nodig. Het is handig om deze account van tevoren aan te maken, dat scheelt u tijd als u de reservering gaat maken. Aan uw account kunt u mensen toevoegen, zo kunt u dus ook voor anderen bestellen. De kaarten zijn dus op naam dit jaar, let hierop bij het reserveren. Het is niet mogelijk om op een andere manier kaarten te reserveren. Lukt het u niet om een account aan te maken? Neemt u dan van tevoren al contact op met de Binding, zodat wij u hierbij kunnen assisteren.

Na afloop van het kerstspel zal er natuurlijk weer gecollecteerd worden. De helft van de collecte wordt gebruikt voor het niet-gesubsidieerde werk van de Binding, zoals bijvoorbeeld de Kindervakantieweek, de kampen, het BEAU, het familie-kraaktoernooi, etc. De andere helft gaat dit jaar naar Sofie van der Ven, die in 2018 naar Kenia vertrekt om daar te helpen bij het bouwen van een school en sportfaciliteiten voor kinderen.

LET OP! Bestellen vanaf mobiele apparaten zoals telefoon of iPad is met onze site helaas niet mogelijk. Bestel dus vanaf een computer of laptop.

CombiFun CIRCUS groep 3 t/m 8

Circusdag tijdens Combifun in de herfstvakantie!

Nog maar even en het is alweer herfstvakantie. En net zoals elke andere vakantie organiseren Cultuurpunt Aalsmeer, de Binding en Sportservice Haarlemmermeer hun gezamenlijke Combifun activiteit. Deze keer is het tijd voor wel een hele bijzondere editie. Het draait namelijk allemaal Circus. Op vrijdag 27 oktober kan er onder leiding van de professionals van Circus Kristal de hele dag geoefend worden met acrobatiek, goocheltrucs en clown stunts. De dag zal afgesloten worden met een voorstelling voor de ouders en andere geïnteresseerden.  

Tijdens het circusprogramma gaan de kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 aan de slag met

Eenwielfietsen, koorddansapparaten, evenwichtsbalken, jongleerballen, diabolo’s, loopballen, Chinese bordjes, clownsfietsen, skate-bikes, gewichten, katapultplanken, jongleerkegels, loopplanken, evenwichtsstokken, stelten, hoepels, ligtollen, ringen, diabolozwaarden, stokpaardjes, indianenstokken, professionele geluidsapparatuur, circusmuziek, pistematten, pisterekken en nog veel meer. Als de kinderen de basis onder de knie hebben, is het tijd om toe te werken naar een grote presentatie in een echte circuspiste. De presentatie, die om 14.00 uur begint, is de grote finale van de dag en is vrij toegankelijk voor vaders, moeders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes, vriendjes en vriendinnetje.

Tijdens het circusprogramma gaan de kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 aan de slag met

Eenwielfietsen, koorddansapparaten, evenwichtsbalken, jongleerballen, diabolo’s, loopballen, Chinese bordjes, clownsfietsen, skate-bikes, gewichten, katapultplanken, jongleerkegels, loopplanken, evenwichtsstokken, stelten, hoepels, ligtollen, ringen, diabolozwaarden, stokpaardjes, indianenstokken, professionele geluidsapparatuur, circusmuziek, pistematten, pisterekken en nog veel meer. Als de kinderen de basis onder de knie hebben, is het tijd om toe te werken naar een grote presentatie in een echte circuspiste. De presentatie, die om 14.00 uur begint, is de grote finale van de dag en is vrij toegankelijk voor vaders, moeders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes, vriendjes en vriendinnetje.

Inschrijven kan tot dinsdag 24 oktober via de agenda Wees er snel bij want er is slechts plek voor 100 kinderen en vol=vol!

Locatie: Nieuwe sporthal De Waterlelie, Dreef 7, Aalsmeer

Datum: Vrijdag 27 oktober

Kosten: €10,00 bij vooraf inschrijven en €12,00 aan de deur

Leeftijd: 6 t/m 12

Inloop vanaf 10.45 uur

Start programma: 11.00 uur

Presentatie: 14.00 uur

Eind programma: 14.30

Het is de bedoeling dat kinderen zelf een lunchpakketje meenemen. Er is tijd voor een lunchpauze ingeruimd.

 

 

Bijpraten 75 jaar kampen!

Het is bijna zover! De grote 75 jaar kampen reunie! Jij komt toch ook?

Achter de schermen wordt er hard aan een programma voor de dag zelf gewerkt. Er worden foto's, filmpjes en verhalen verzameld, er wordt nagedacht over een echt kampmaaltijd en de afspeellijst krijgt langzamerhand steeds meer hits van de afgelopen 75 jaar in zijn repertoire. 

En wellicht hebben jullie er al iets van meegekregen, maar er wordt door Ton Offerman ook al een geruime tijd gewerkt aan een documentaire over de kampen. De documentaire zal op 11 november bij het evenement in premiere gaan. Er blijft dus geen enkel excuus meer over om niet te komen. 

Om deze droomdag werkelijkheid te laten worden, hebben we geld nodig. En jouw support, nu en op 11 november. We gebruiken dit om de documentaire te maken, oude kampfilms professioneel te laten digitaliseren en de dag zelf te organiseren. 

Daarom vragen we jullie bijdragen aan onze Dream or Donate crowdfundingcampagne. Alle giften zijn welkom... ook om te zorgen dat we het fundament en het draagvlak van de Bindingkampen verzekeren van een waardevolle toekomst. Alvast bedankt voor uw bijdrage en graag tot ziens op 11 november, of natuurlijk bij het uitzwaaien van de kampen! 

Doneren kan via: 

www.bit.ly/75jaarkampen